NAGYNYOMÁSÚ SZIVATTYÚ
Tudnivalók a nagynyomású szivattyú felújítása kapcsán:
A kategóriában nincsenek termékek!
Tudnivalók a nagynyomású szivattyú felújítása kapcsán:
A Nagynyomású szivatyúk felújítását Lengyelországban végzi a partnerünk. A megrendelés teljesítése várhatóan 3-4 munkanap !
Egy autó alkatrészei között vannak tartósabbak és kevésbé tartósak, egy valami azonban közös bennük: egyik sem örök életű. Nem tartozik a kivételek közé a nagynyomású szivattyú sem sajnos, ám jó hír, hogy sok esetben fel lehet újítani, nem kell feltétlenül újat venni.
A nagynyomású szivattyú fő feladata az, hogy az üzemanyagot a megfelelő nyomásra (általában 1000-2000 bar, de akár ennél magasabb is lehet) emelje, amely szükséges a közös nyomócsöves rendszerben történő pontos befecskendezéshez.
Amennyiben megnövekszik az üzemanyag-fogyasztás, az adódhat a magasnyomású szivattyú meghibásodásából vagy a porlasztók helytelen működéséből is. Tudni kell, hogy a szivattyúban lévő tömítések nem örök életűek. Előbb-utóbb kirepedeznek, elhasználódnak. Ennek következménye üzemanyag szivárgás lehet.
Ha ez megtörténik, akkor célszerű szakszervizhez fordulni. Kiszerelés útán először is megtisztítják az alkatrészt, utána kicserélik az összes tömítést. Ezt követően a próbapadon, üzemi körülmények között vizsgálják meg azt, hogy milyen a teljesítménye. Ha van valamilyen kimutatható hiba, akkor azt először megjavítják, majd csak azt követően adják át az ügyfél számára.
Rosszabb esetben a kocsi nagy nehézségek árán tud elindulni, vagy el sem indul. Amennyiben a jármű legstabilabb rendszere nem képes előállítani a kellő nyomást, akkor okkal gyanakodhatunk a nagynyomású szivattyú meghibásodására. Szerencsés esetben a próbapadi vizsgálatot követően tömítéscserével orvosolni lehet a gondot. Máskor berágodhat a feltöltőszivattyú, a tengely és a ház, ilyenkor viszont azok cseréjét elkerülhetetlen.
A használat során egy idő múltán megtörténhet, hogy a szivattyú gyakorlatilag ledarálja önmagát. Ilyenkor apró fémreszelékek kerülhetnek a továbbított üzemanyagba. Ez képes tönkretenni befecskendezőket, érzékelőket és a szelepeket.
Ha bevizsgálásra kerül a nagynyomású szivattyú már az első gyanakvásra okot adó eseményt követően, akkor meg lehet előzni a nagyobb bajt. Adott helyzetben indokolt lehet az üzemanyag rendszert átmosni vagy kicserélni minden elemét.
A szivattyú hibáját csak úgy lehet pontosan diagnosztizálni, ha próbapadi vizsgálatnak vetik alá. A felújítás első lépése tehát a bevizsgálás. Ránézésre még a legjobb szakember sem fogja tudni megállapítani, hogy mi egy alkatrész problémája.
A következő lépésben sor kerülhet a felújításra, feltéve, ha valóban van valamilyen mechanikai problémája a szóban forgó alkatrésznek, amire fényt derít a bevizsgálás.
Hogy pontosan mennyibe kerül a javítás, az függ a hiba okától. Más költsége van az előszivattyú hibájának, a nyomásszabályozó szelep meghibásodásának vagy berágodás esetén.