Kérdése van? Hívjon minket! +36 30 097 8763

PORLASZTÓKRÓL

A Porlasztók felújítását Lengyelországban végzi a partnerünk. A megrendelés teljesítése várhatóan 3-4 munkanap!

A dízel porlasztók felújítása összetett folyamat, amely precíz eszközöket és szaktudást igényel. Az alábbiakban összefoglaljuk a felújítás általános lépéseit:

1. Porlasztók kiszerelése

  • A motor megfelelő részeit el kell távolítani, hogy hozzáférj a porlasztókhoz.
  • Ügyelni kell arra, hogy a kiszerelés során ne sérüljenek a porlasztók vagy a hozzájuk kapcsolódó csatlakozók.

2. Tisztítás

  • Külső tisztítás: A porlasztók külső részét alaposan meg kell tisztítani a szennyeződésektől.
  • Ultrahangos tisztítás: A belső csatornák és részek tisztításához ultrahangos tisztítót használnak. Ez eltávolítja az üzemanyag-lerakódásokat és szennyeződéseket.

3. Diagnosztika

  • A porlasztót egy tesztpadon vizsgálják meg, hogy ellenőrizzék az üzemanyag-átfolyást, a porlasztás mintázatát és a működési nyomást.
  • A diagnosztika segít azonosítani a hibás alkatrészeket.

4. Hibás alkatrészek cseréje

  • A sérült vagy kopott alkatrészeket (pl. szelepek, tűk, tömítések) cserélik.
  • Az új alkatrészeknek gyári minőségűeknek kell lenniük, hogy biztosítsák a porlasztó megfelelő működését.

5. Újra-összeszerelés

  • A felújított vagy cserélt alkatrészeket gondosan összeállítják.
  • Ügyelnek arra, hogy minden alkatrész pontosan illeszkedjen, és a tömítések szorosan zárjanak.

6. Beállítás és tesztelés

  • A porlasztókat újra tesztelik egy tesztpadon, hogy ellenőrizzék, megfelelően működnek-e.
  • Finombeállításokat végeznek, például a befecskendezési nyomás szabályozását.

7. Visszaszerelés a motorba

  • A felújított porlasztók visszakerülnek a motorba, és az összes csatlakozót szakszerűen visszakötik.
  • A motor indítása előtt ellenőrzik, hogy minden csavar és csatlakozó megfelelően rögzítve van.

8. Próbaüzem

  • A motor indítása után figyelik a működést, ellenőrzik a porlasztók működését és a motor teljesítményét.
  • Ha minden rendben van, a jármű készen áll a használatra.

Fontos megjegyzés:
A dízel porlasztók felújítása nagy szaktudást és speciális eszközöket igényel. Ezért érdemes szakképzett műhelyre bízni a munkát, különösen a modern, közös nyomócsöves (common rail) rendszerek esetében.

 

SEGÉDLET A COMMON RAIL PORLASZTÓK BESZERELÉSÉHEZ

  1. A porlasztó fészkét a hengerfejben meg kell tisztítani a szennyeződésektől, a porlasztó tűzkarika tömítőfelületeinek tisztának, sérülés és karcolásmentesnek kell lenni.
  2. Ellenőrizze, hogy a régi tűzkarika ki lett-e szerelve. Szerelje be az új tűzkarikát (ez nem vonatkozik a kúpos tömítésű porlasztókra).
  3. A porlasztókat rögzítő kengyeleket/csavarokat, a technológiának megfelelő nyomatékkal és/vagy meghúzási szögben kell meghúzni. Ha a gyártói előírás megköveteli, cserélje ki a rögzítőcsavarokat újakra.
  4. Csatlakoztassa az összes hidraulikus csatlakozót, ellenőrizze azok tömítettségét. Ha a túlfolyó csonkokon lévő O gyűrűk sérültek cserélje ki őket. Ellenőrizze a nagynyomású csövek állapotát.
  5. Csatlakoztassa az összes elektromos csatlakozót, ellenőrizze azok állapotát.
  6. A motor beindítása előtt feltétlenül ki kell cserélni az üzemanyagszűrőt. Csak gyári minőségű, a járműgyártó által ajánlott szűrőt használjon.
  7. Győződjön meg arról, hogy az üzemanyagrendszer légtelenítve lett és nem tartalmaz szennyeződéseket vagy fémreszeléket.
  8. Az üzemanyagrendszert olyan gázolajjal kell feltölteni, amely megfelel a gyártó követelményeinek.
  9. Végezze el a beprogramozást (tanítást), főként a DENSO, DELPHI porlasztók esetében A motor beindítása előtt törölje a hibákat a vezérlő (ECU) memóriájából, és adja meg az egyes porlasztók működési jellemzőinek korrekciós kódjait. Az egyedi korrekciós kód a porlasztón, vagy annak csomagolásán elhelyezett öntapadó matricán található.
  10. Végezzen tesztvezetést.

Figyelem! A garancia nem terjed ki az alábbi esetekre:

  1. A motor, amelybe az porlasztókat beszerelték, rossz műszaki állapotban van.
  2. A porlasztó alkatrészeinek mechanikai sérülése esetén.
  3. A nagynyomású szivattyú üzemanyag nélkül működött.
  4. A porlasztókat nem a technológiai utasításoknak megfelelően szerelték be.
  5. Az porlasztók nem megfelelő használata esetén (rendszertelen olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrőcsere, rossz minőségű olaj és üzemanyag alkalmazása, szennyeződések vagy fémreszelékek jelenléte az üzemanyagrendszerben, valamint az porlasztók önálló, szakszerűtlen javítására és beállítására tett kísérletek).
  6. Az autóban megváltoztatták a befecskendező rendszer működését, vagy más módosításokat hajtottak végre, ezzel megváltoztatva a gyári paramétereket.
  7. A nagynyomású szivattyú hibás volt.
  8. Levegő kerül be a porlasztóba – ebben az esetben a porlasztót vissza kell juttatni a forgalmazóhoz. A motor MINDEN beindítási kísérlete olyan porlasztó esetében, amelybe a levegő került, a motor berágódását okozhatja!!!

 

A PORLASZTÓK MEGHIBÁSODÁSÁNAK TIPIKUS TÜNETEI

  1. Füstöl a jármű (fehér vagy fekete füst), a porlasztó meghibásodására utal.
  2. Teljesítménycsökkenés, megfelelő gyorsulás hiánya, befecskendezés kimaradás. Néha üresjáratban is találkozhatunk a fordulatszámmérő egyenetlen működésével.
  3. Megnövekedett üzemanyag fogyasztás. Általában ilyen meghibásodást akkor tapasztalunk, ha a porlasztó nem tartja a megfelelő nyomást. A porlasztó "túlfolyása" résolaj veszteség.
  4. Az autó nehezen indul (különösen alacsony hőmérsékleten)
  5. Gyorsításkor a motor rángatni kezd vagy leáll.
  6. A porlasztók irányából hallatszó kopogás, zaj. Ehhez, hogy kiderítsük melyik porlasztó kopog, a megfelelő felszereléssel kell rendelkeznünk.

 

HOGYAN TUD GONDOSKODNI A COMMON RAIL RENDSZERRŐL (javaslataink)

  1. NEM JAVASOLJUK, HOGY BÁRMILYEN ADALÉKOT ÖNTSÖN AZ ÜZEMANYAGRENDSZERBE.
  2. Javasoljuk, hogy 15-25 ezer kilométerenként cseréltesse ki az üzemanyagszűrőt.
  3. Végeztesse el az üzemanyagtartály tisztítását (200-250 ezer km).
  4. Csak ellenőrzött, benzinkutakról származó, megfelelő üzemanyagot használjon.
  5. Csak ajánlott üzemanyagot tankoljon – ha az autó „gázolajjal” működik, maradjon annál az üzemanyagnál.
  6. Végezze el az "porlasztók ellenőrzését" (150-200 ezer km-ként). A mérőpad a porlasztók befecskendezésének ellenőrzésén kívül, megtisztítja a porlasztót a korom lerakódásoktól.
  7. Melegítse fel a motort, kerülje a rövid vezetési szakaszokat. A dízelmotornak átlagosan 20-30 km-re van szüksége ahhoz, hogy a motor hőmérséklete elérje az üzemi hőmérsékletet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Keresendő kifejezés
Keresés típusa
Miben keressen
Összes kategória
Ft
Ft