A Porlasztók felújítását Lengyelországban végzi a partnerünk. A megrendelés teljesítése várhatóan 3-4 munkanap!
A dízel porlasztók felújítása összetett folyamat, amely precíz eszközöket és szaktudást igényel. Az alábbiakban összefoglaljuk a felújítás általános lépéseit:

1. Porlasztók kiszerelése
- A motor megfelelő részeit el kell távolítani, hogy hozzáférj a porlasztókhoz.
- Ügyelni kell arra, hogy a kiszerelés során ne sérüljenek a porlasztók vagy a hozzájuk kapcsolódó csatlakozók.
2. Tisztítás
- Külső tisztítás: A porlasztók külső részét alaposan meg kell tisztítani a szennyeződésektől.
- Ultrahangos tisztítás: A belső csatornák és részek tisztításához ultrahangos tisztítót használnak. Ez eltávolítja az üzemanyag-lerakódásokat és szennyeződéseket.
3. Diagnosztika
- A porlasztót egy tesztpadon vizsgálják meg, hogy ellenőrizzék az üzemanyag-átfolyást, a porlasztás mintázatát és a működési nyomást.
- A diagnosztika segít azonosítani a hibás alkatrészeket.
4. Hibás alkatrészek cseréje
- A sérült vagy kopott alkatrészeket (pl. szelepek, tűk, tömítések) cserélik.
- Az új alkatrészeknek gyári minőségűeknek kell lenniük, hogy biztosítsák a porlasztó megfelelő működését.
5. Újra-összeszerelés
- A felújított vagy cserélt alkatrészeket gondosan összeállítják.
- Ügyelnek arra, hogy minden alkatrész pontosan illeszkedjen, és a tömítések szorosan zárjanak.
6. Beállítás és tesztelés
- A porlasztókat újra tesztelik egy tesztpadon, hogy ellenőrizzék, megfelelően működnek-e.
- Finombeállításokat végeznek, például a befecskendezési nyomás szabályozását.
7. Visszaszerelés a motorba
- A felújított porlasztók visszakerülnek a motorba, és az összes csatlakozót szakszerűen visszakötik.
- A motor indítása előtt ellenőrzik, hogy minden csavar és csatlakozó megfelelően rögzítve van.
8. Próbaüzem
- A motor indítása után figyelik a működést, ellenőrzik a porlasztók működését és a motor teljesítményét.
- Ha minden rendben van, a jármű készen áll a használatra.
Fontos megjegyzés:
A dízel porlasztók felújítása nagy szaktudást és speciális eszközöket igényel. Ezért érdemes szakképzett műhelyre bízni a munkát, különösen a modern, közös nyomócsöves (common rail) rendszerek esetében.

SEGÉDLET A COMMON RAIL PORLASZTÓK BESZERELÉSÉHEZ
- A porlasztó fészkét a hengerfejben meg kell tisztítani a szennyeződésektől, a porlasztó tűzkarika tömítőfelületeinek tisztának, sérülés és karcolásmentesnek kell lenni.
- Ellenőrizze, hogy a régi tűzkarika ki lett-e szerelve. Szerelje be az új tűzkarikát (ez nem vonatkozik a kúpos tömítésű porlasztókra).
- A porlasztókat rögzítő kengyeleket/csavarokat, a technológiának megfelelő nyomatékkal és/vagy meghúzási szögben kell meghúzni. Ha a gyártói előírás megköveteli, cserélje ki a rögzítőcsavarokat újakra.
- Csatlakoztassa az összes hidraulikus csatlakozót, ellenőrizze azok tömítettségét. Ha a túlfolyó csonkokon lévő O gyűrűk sérültek cserélje ki őket. Ellenőrizze a nagynyomású csövek állapotát.
- Csatlakoztassa az összes elektromos csatlakozót, ellenőrizze azok állapotát.
- A motor beindítása előtt feltétlenül ki kell cserélni az üzemanyagszűrőt. Csak gyári minőségű, a járműgyártó által ajánlott szűrőt használjon.
- Győződjön meg arról, hogy az üzemanyagrendszer légtelenítve lett és nem tartalmaz szennyeződéseket vagy fémreszeléket.
- Az üzemanyagrendszert olyan gázolajjal kell feltölteni, amely megfelel a gyártó követelményeinek.
- Végezze el a beprogramozást (tanítást), főként a DENSO, DELPHI porlasztók esetében A motor beindítása előtt törölje a hibákat a vezérlő (ECU) memóriájából, és adja meg az egyes porlasztók működési jellemzőinek korrekciós kódjait. Az egyedi korrekciós kód a porlasztón, vagy annak csomagolásán elhelyezett öntapadó matricán található.
- Végezzen tesztvezetést.
Figyelem! A garancia nem terjed ki az alábbi esetekre:
- A motor, amelybe az porlasztókat beszerelték, rossz műszaki állapotban van.
- A porlasztó alkatrészeinek mechanikai sérülése esetén.
- A nagynyomású szivattyú üzemanyag nélkül működött.
- A porlasztókat nem a technológiai utasításoknak megfelelően szerelték be.
- Az porlasztók nem megfelelő használata esetén (rendszertelen olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrőcsere, rossz minőségű olaj és üzemanyag alkalmazása, szennyeződések vagy fémreszelékek jelenléte az üzemanyagrendszerben, valamint az porlasztók önálló, szakszerűtlen javítására és beállítására tett kísérletek).
- Az autóban megváltoztatták a befecskendező rendszer működését, vagy más módosításokat hajtottak végre, ezzel megváltoztatva a gyári paramétereket.
- A nagynyomású szivattyú hibás volt.
- Levegő kerül be a porlasztóba – ebben az esetben a porlasztót vissza kell juttatni a forgalmazóhoz. A motor MINDEN beindítási kísérlete olyan porlasztó esetében, amelybe a levegő került, a motor berágódását okozhatja!!!
A PORLASZTÓK MEGHIBÁSODÁSÁNAK TIPIKUS TÜNETEI
- Füstöl a jármű (fehér vagy fekete füst), a porlasztó meghibásodására utal.
- Teljesítménycsökkenés, megfelelő gyorsulás hiánya, befecskendezés kimaradás. Néha üresjáratban is találkozhatunk a fordulatszámmérő egyenetlen működésével.
- Megnövekedett üzemanyag fogyasztás. Általában ilyen meghibásodást akkor tapasztalunk, ha a porlasztó nem tartja a megfelelő nyomást. A porlasztó "túlfolyása" résolaj veszteség.
- Az autó nehezen indul (különösen alacsony hőmérsékleten)
- Gyorsításkor a motor rángatni kezd vagy leáll.
- A porlasztók irányából hallatszó kopogás, zaj. Ehhez, hogy kiderítsük melyik porlasztó kopog, a megfelelő felszereléssel kell rendelkeznünk.
HOGYAN TUD GONDOSKODNI A COMMON RAIL RENDSZERRŐL (javaslataink)
- NEM JAVASOLJUK, HOGY BÁRMILYEN ADALÉKOT ÖNTSÖN AZ ÜZEMANYAGRENDSZERBE.
- Javasoljuk, hogy 15-25 ezer kilométerenként cseréltesse ki az üzemanyagszűrőt.
- Végeztesse el az üzemanyagtartály tisztítását (200-250 ezer km).
- Csak ellenőrzött, benzinkutakról származó, megfelelő üzemanyagot használjon.
- Csak ajánlott üzemanyagot tankoljon – ha az autó „gázolajjal” működik, maradjon annál az üzemanyagnál.
- Végezze el az "porlasztók ellenőrzését" (150-200 ezer km-ként). A mérőpad a porlasztók befecskendezésének ellenőrzésén kívül, megtisztítja a porlasztót a korom lerakódásoktól.
- Melegítse fel a motort, kerülje a rövid vezetési szakaszokat. A dízelmotornak átlagosan 20-30 km-re van szüksége ahhoz, hogy a motor hőmérséklete elérje az üzemi hőmérsékletet.
A kategóriában nincsenek termékek!